De wereld aan je voeten! Sterke prestaties ⎢Straffe mindset

Onze visie vormt de lijm in alles wat we doen. We vertaalden onze visie in vier waarden. Deze waarden zijn de bouwstenen om van hieruit jongeren te helpen het beste van zichzelf te geven, zowel op vlak van prestaties als op vlak van mindset.

Visie en waarden van onze school

Het GO! Lyceum Gent werkt vanuit vier waarden. Deze waarden staan centraal in onze werking en vormen de identiteit van het lyceum. Onze waarden geven kleur aan onze school!

ONS MOTTO: DE WERELD AAN JE VOETEN

Wij willen je helpen bij het ontdekken van je talenten, zodat je kan groeien en je uiteindelijk een passende studie kiest. Op die manier ligt de wereld aan je voeten en ben je klaar om die wijde wereld in te trekken.

In het eerste jaar laten we je proeven van verschillende domeinen in modules. Daarnaast is er ook ruimte om te verdiepen, te verkennen en te versterken in de differentiatie-uren.

In het tweede jaar kies je een basisoptie die je gedurende het volledige schooljaar volgt. Ook deze basisopties zijn slechts een voorproefje voor je keuze in de tweede graad.

Vanaf het derde jaar kan je kiezen uit heel veel richtingen en domeinen.

We zijn een domeinschool en hebben richtingen in doorstroom, dubbele finaliteit en finaliteit arbeidsmarkt.

ONZE WAARDEN:

Interesse in onze verschillende studierichtingen?

Bekijk ze hier!